2009. november 21.

…belgiumi szösszenetek II …

Magyar futballkultúrán felcseperedve üdítőnek éreztem a gondolatot, hogy ellátogassak az Anderlecht szentélyébe. Legolcsóbb jegy 18 euró, ami az eindhoveni 103-hoz képest aprópénz. A városon azt éreztem nem kedveli eme részét, viszonylag részletes térképek találhatóak a buszmegállókban, de eme terület hiánycikk, illetve az összes várostérképről (értsd. 5-6 euróért megvásárolható) lemaradt Anderlecht. Gyengélkedő gpsem segítségével az irányt belőttem, jöhet az improvizálás.
Pénteket írunk. A muszlim világban ez a nap, a nagy ima napja. míg a stadionhoz értünk, egy kicsinek nem mondható arab negyeden vezetett át az utunk, már-már Marokkóban (néha több fátyolos nőt láttam, mint Fezben) éreztem magam, ami visszahúzott, az a rendezett környezet.
A baljós felirat elkerüli a figyelmünk, ezért szóban kapjuk az információt, minden jegy elkelt. 26.300. hmmmm. Megoldás azért létezik, az utcában található két söröző (angol huligánfilmben láttam hasonlót), ott tudnak segíteni. - kapjuk az itinert a pénztárostól - why not? az angol film tovább forog, itt kellene hagyni a passportot - mondja a tulaj - benne 35 euróval és másnapra lesz bérlet. Jót mosolyo
gtam magamban, már megérte eljönni. - a meccset nem néztünk -



- Royal Palace of Brussels ; a király épp otthon, mert a zászló lobog a palota tetején -