2009. november 25.

... A m s t e r d a m ...

Ha már Brüsszelben vagy érdemes a környező nagyvárosokat megcélozni vonattal. Amszterdamig három órát kell elütni a vasparipán (30-40euró). A tulipánosok is megoldották, hogy ne keljen rohangálni a vágányok közt, persze lehet csak nekem probléma, hogy a keletiben 10 perc alatt érek át a 12-es vágánytól az 1-ig. Belgium után Amszterdam egy kisebb káoszként hatott rám, kellett egy óra míg felvettem a ritmust. Marrakech után itt találkoztam a legnagyobb bicaj állománnyal (marokkói barátaimnál azért kulturáltabban közlekedtek a hollandusok). Különösebb látnivaló nincs, azaz úgy fogalmaznék az egész város az, a házikókkal, a csatornákkal, csónakokkal és a fáival egy nagyon különleges hangulatot ébreszt a látogatóban.

Love. Sex. Freedom. Red light. Ez köszön vissza szinte mindenhonnan. nézegetem a város címerét, három harántkereszt. xxx. Kezd bennem ez a triple x egy 21. századi értelmet nyerni. és akkor jön egy kis ellentmondás, a villamoson itt is csak elől tudok felszállni, sőt narancsos forradalom gyanánt sorompókat helyeztek el a hátsó ajtóknál. - menj bringával, gondolom magamban -



Elsőnek nagyon tetszett ez a polgárpukkasztás, amit művelnek. majd fokozatosan értékeltem magamban a dolgokat és arra jutottam, hogy akár indulhatott ennek is, de ez már egy életforma lett és pont magasból … a kívülálló véleményére. Kinek jutna eszébe egy templomból coffeeshopot nyitni vagy szórakozó helyet, minden pénteken és szombaton hardcore technoval. ahogy régen a hatalmas kikötőbe érkező matrózokat, most a turistákat kell kiszolgálni és örömmel jelentem, Amszterdam virágzik!