2011. február 20.

Sierra Nevada, Spanyolország

Vannak misztikusan hangzó nevek, amik már gyermekkorban felkeltik az ember érdeklődését és nem is hagyják nyugodni azt, majd eljön a felnőttkor, amikor újra beleborzong a név hallatába. Számomra az egyik ilyen név a Sierra Nevada. A napfényes Spanyolországban mit keresnek hegyek, amik ráadásul még havasak is? Ezt gyerekkoromban nem tudtam hova tenni. Azonban mára abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy túrázhattam az Ibériai-félsziget különös hangulatú hegységei közt. (Sajnos, koránt sem annyiban, mint szeretnék)

-háttérben a régi csillagvizsgáló-

Granada városából indultunk a reggeli órákban, hogy a Pico Veleta csúcsára felkapaszkodjunk. Tiszta időben a városból is megpillanthatjuk a jellegzetes csúcsot, illetve a hegyvonulatot. Fizikálisan nem nevezném óriási teljesítménynek a csúcs „meghódítását” mivel kb. 2600 méterről indulunk az autóbuszunktól. Ilyen magasságban már a hőség elviselhető, ellenben a Nap tűző sugaraival, így a sapka, hosszúpóló és a naptej nélkülözhetetlen. Nem mellékesen itt fekszik a spanyol futball válogatott magaslati edzőtábora is.

-háttérben a Pico Veleta 3394 méteres csúcsa-

A Sierra Nevada az alpesi hegységképződés időszakában jött létre, az Alpokkal és az Észak-Afrikában húzódó Atlasz hegységgel együtt. Az Alpokra engem a legkevésbé sem emlékeztet, kopársága és a sziklás Holdbéli táj, inkább az Atlasz hegységre engedett asszociálni. Néha egy-egy virágcsokor és állat azért sikeresen megtörte a táj egyhangúságát. A Veleta csúcsra, ami a maga 3394 méter magasságával a hegység második legmagasabb pontja jól kiépített turistaút vezet fel. Kellemes trekking csúcsnak mondanám, ami egy jó fizikális állapotban lévő kalandor számára sikeresen teljesíthető.

-a csúcson, 2010-es Eupolisz csapat-

Igaz, jó időnk volt, de a nagy pára miatt sajnos a tengerre és Afrika partjaira nem láttunk rá, pedig ebből a magasságból csodás látvány lehet. Kis egyéni kitérőnek köszönhetően szembetalálkoztam egy igen ritka és védett állattal, a spanyol kőszáli kecskével. Szerencsére észnél voltam és nem felejtettem el, kattintani. :)

-fenséges pillanat-

Ajánlott írások: Ronda, Sevilla, Córdoba.