2011. szeptember 5.

Trek az olasszal és a póló újszerű felhasználása

Helyszín: Chomrong, Sinuwa, Nepál,

2011. április 6.

Tegnapi nap hozadéka, hogy megismerkedtem a szálláson Claudióval. Nagyon vicces és kedves figura, aki a nyugdíjának egy részét Laoszban csapja el… Hogy miért megy az ember hónapokra évről évre a fent említett országba, az egy külön történet, de talán már ki is találtátok…

Kézenfekvőnek tűnt az újdonsült olasz barátom ötlete, hogy csapassuk együtt a hegyen a következő nap. Kis kétely volt bennem, mennyire fog belassítani az öreg… Mivel napközben elviselhetetlen a meleg, már hajnalban útnak indultunk, amit egyikünk sem bánt meg, mivel fantasztikus fények világították meg a hegyet.

Alapvető hibát követtem el a túra előtt, nem váltottam megfelelő mennyiségű nepáli rúpiát, ezért kicsit spórolósabbra kellett vegyem a figurát, ami a táplálkozásom és a lelki békém rovására kezdett menni. A reggeli el is maradt, igyekeztem rengeteget vizet inni és a cukros tea jótékony hatásába helyeztem minden reményem.
Talján barátom közben rengeteget mesélt a növényekről, állatokról vagy épp arról, hogy miért szeret Magyarországra jönni gombászni… A monszunerdő ezúttal is lenyűgöző, bár az állandó fel-fel-fel, majd le-le-le elviszi az ember gondolatait a sötét old
al felé, de egy-egy virág, vagy helyi arc mosolya jelentős energiákkal lát el.

11.30-ra elértük Chomrong települését, ahol nem kifejezetten helyi ételkülönlegességet fogyasztottam, maradtam az olasz vonalnál, így egy pizzát tettem a pocimba. Lelki megkönnyebbülés is ért, Claudio váltott nekem 50 eurót, ezúton is nagy köszönet érte, szó szerint életet mentett! :) Az ebéd után elváltak az útjaink, elhatároztam tovább megyek. Hálából rögtön új élménnyel gazdagodtam, azaz minden utazó kedvenc története velem is megesett. Igen, most jön a ki hogy szarta össze magát fényes nappal a falu közepén rész. Folytatása pedig, hogy használd fel a pólód, ha nincs wc papírod… Szóval, a legjobbakkal is megesik az ilyen… :)

Délután estem be a Sherpa Guesthause-ba (Sinuwa), megtépázva, izzadtan, és nagyon fáradtan. Ahogy beléptem jött is a szokásos délutáni eső. A vendégház nagyon kellemes, gyönyörű tibeti lánykák üzemeltetik. Az idő kezd egyre zordabb lenni, kemény éjszaka elé nézünk…