2010. január 18.

Grossvenediger I.


Gyermekkorom óta különös érzéssel nézegettem azokat a képeket amelyeken Ausztria hegyvonulatai láthatóak. Jól emlékszem a percekre, mikor fizika órán, egy piros kis könyv segítségével gondolatban az Alpok havas csúcsaihoz repültem.
Teltek az évek, de Ausztrián mindig csak átutaztam és a buszból gyönyörködtem a hegyekben, immár a könyv helyett.


Kilátás a Defreggerhausból (2962m)

2009 júniusában sikerült a komolyabb túrát tennem a Hohe Tauern nemzeti parkban. Négy nagyobb túraútvonalat jártam be egy párfős baráti társasággal. Gyönyörű, virágoktól mesés színkavalkádba pompázó völgyön keresztül, majd a magasság növekedésével havas sziklákon vezetett az út a 2962 méter magasan fekvő hüttéhez. Nyár elejét írtunk, ezért némileg fölöslegesnek tartottam, hogy hótalpakat cipelünk magunkkal. utólag belegondolva, ezek nélkül nem jutottunk volna messzire.

Defreggerhaus

Leírhatatlan érzés és látvány tárult elénk, ami kárpótolt a menedékház szokatlanul szegénykes kínálatáért. A teljesség igénye miatt hozzá teszem, ilyen magasságba titkán találhatóak hütték, ez is inkább egy alvásra kialakított ház, ahonnan hajnalban tovább indul a túrázó Ausztria királynője, azaz a Grossvenediger felé.