2010. január 20.

Tátra I.

Az első találkozásom a heggyel 2007 szeptemberére tehető, a Szlovák Paradicsomban túráztam. Egy kilátóponton láttam meg a Magas-Tátra vonulatait. Havas csúcsok, félelmetes sziklás vidék azonnal magával ragadott. Ezt a pillanatot tekintem első találkozásnak, a szerelem kezdetének.

2008 nyarán már a bakancsommal róttam az utat (lengyelországi részen). Kisebb és nagyobb területeket bejárva szívtam magamba a tátrai hangulatot. Kellemes perceket töltöttem a tengerszemek mellett, frissítő lábáztatással egybekötve, majd nekiveselkedtem a hágóknak, ahol a kitett sziklás részek csöppet sem ritkák (boldogság, láncok segítik az előrehaladást). Sietni nem kellett a lengyel oldalon viszonylag sok menedékház található, ahol a túrázó étkezni, éjszakázni tud. Választásom az 1500 méteren fekvő Murowaniec-menedékházra esett, itt egy éjszaka 40PLN-be kerül, konyhája jól felszerelt elérhető áron lehet vacsorázni, illetve hideg és természetesen meleg sör is kapható.
Az időjárásra jellemző, hogy pillanatok alatt bekövetkezik a változás. Egyik pillanatban még a Nap melegíti az arcunkat, majd 5 perc múlva hatalmas vihar kerekedik. Ilyenkor érdemes megvárni míg enyhül, sok baleset a vakmerőségből akad. Soha ne felejtsük el, a természet esősebb nálunk. Ugyan sokan nem szoktak, de érdemes magával vinni az embernek a következőket: fejlámpa, bicska, naptej, fejkendő és 1,5 liter víz. Téli körülményekről később írok.




Czarny Staw

A Zawrat-ról 2159 éterm