2013. október 7.

Óbánya, Illatosház

A Mecsek dombjai közt megbújó parányi település Óbánya bájos szépségével várja az erre járó turistát. A leírások és az elbeszélések alapján fokozott reménnyel vártam az első találkozást az egyutcás falucskával. A kihalt településen pár autó emlékeztetett arra, hogy emberek is élhetnek a régi stílusú parasztházakban, ezért is „fájt” annyira a 700 forint leszurkolása (parkolás címen) a főutca elején álldogáló bácsinak. A rendezett és szépen felújított parasztházak látványát sikerült elrondítani tájidegen kerítésekkel vagy a szélrózsa minden irányába szerteágazó kábelrengeteggel (felüdülés volt azonban néhány kivételt látni). 


Az óbányai Illatosházról az ismerősöktől már hallottam így kézenfekvő volt a gondolat, hogy közelebbről is szemügyre vegyem. Az oldaltornácos házikó mesés udvarral kényezteti a szemünk. Fazekakba és kancsókba ültetett virágok, rengeteg fadísz, szárított növények és persze az ősz színei, fényei melyek fokozzák a hangulatot, tették egyedivé a környezetet. Kétféle tea közül választhattam a diófaleveles kiesett a kalapból, míg az almás-fahéjas tea jutalma a bögre „zárt” világa lett. Némi csalódással nyugtáztam, hogy a várt intenzív ízhatás elmaradt. Amire viszont nem találtam mentséget: a pisi meleg tea. Az illataromákig sajnálatomra nem jutottam, mert a tornácról képtelenség volt bejutni a házba (Erzsike néni valami rejtélyes oknál fogva ezen törekvéseim mindig megakadályozta, igaz lehettem volna erőszakosabb). Az Illatosház fantasztikus ötlet, viszonylag jó kivitelezéssel de gyenge kiszolgálással (persze mindenkinek lehet rosszabb napja). 


A faluból a patakot követve könnyű sétaútvonalon andaloghatunk a gyöngyszemként ragyogó kis pisztrángos tavakig. Hatalmas fák alatt vezet az út, amik szinte ránk borulnak. A leveleken átszűrődő fények mégis barátságossá varázsolják az erdei környezetet. A Kelet-Mecsek talán leglátványosabb völgykatlanával találkozunk, ha egy kellemes őszi délelőttöt szeretnénk eltölteni. Romantikus sétákat kedvelőknek és kisgyermekeseknek „kötelező” programpont Óbányára látogatni! 


Képgaléria: itt.